A hazugságról

2009.06.13. 15:15

A csakegypiciket.blog.hu-n írtam vagy egy tíznapja egy postot. Na, ezzel a bizonyos lánnyal tegnap kellett volna találkoznom újfent, de átkozottul nem volt kedvem péntek este "végigjópofizni" egy randit, ezért inkább lefújtam egy hazugsággal. Wacak cimborám jól le is oltott, hogy így sosem fog összejönni ezzel a csajjal a dolog. Mondjuk kérdem én itt: mikor mondtam én olyat, hogy fel akarom szedni őt?

Erről jut eszembe egy igazság, amit a lakóhelyem közelében lévő kocsmában hallottam piálás közben egy 40-50 körüli faszitól. Duma alapján nagy spíler lehetett a tag, mindenfélét mesélt, de most egy dolog van ami idevág. A hazugság kapcsán említett valamit. "Ha már hazudni kell, (és persze tudsz is hazudni elég jól) olyan emberrel tedd meg, aki megbízik benned, mert az később nagy eséllyel igazolhatja (esetleg saját kárára) a hazugságodat olyan emberek előtt, akik nem bíznak meg benned, vagy nem hisznek neked." Ez rohadt mocsok egy dolog, valamint ez az elmélet sok oldalon támadható, de van benne igazság. Viszont ha profin sajátítod el a lódítás művészetét, akkor megbíznak benned az emberek, annak ellenére is, hogy egy szar alak vagy. Nem akarok senkit sem kioktatni arról, hogy mi helyes meg mi nem, mert nem különbözök semmiben sem egy züllött erkölcscsősztől, de hazudni néha szükséges. Például a klasszikus eset: a kegyes hazugság. Mint amikor egy jó cimborának a szar viccén bárgyú vigyort bevágva, bólogatva tetteti az ember, hogy milyen jó móka. Na ez képmutatás. Persze ennél van cifrább eset is, de nincs kedvem tovább példálkozni. Mi van akkor, ha egy ember már úgy érzi, hogy hazudni kell? Mert szeret hazudni. Ezzel akar a figyelem központjába kerülni. Megrögzött hazudozó, ráadásul hitelesen adja elő magát, szürke, egyhangú, unalmas létét ezzel próbálja színesebbé tenni, csak hogy jófejnek tűnjön.

Áhh igazából nem is tudom miért szellőztetem ezt a témát, el is felejtettem, hogy mire akartam kilyukadni. Legyetek őszinték, vagy hazudjatok, de ne bukjatok le, és akkor nincs gond. A "Hazug embert könnyebb utolérni mint a sánta kutyát." közmondás is csak akkor igazolódik be, ha amatőr vagy. De akkor meg ne hazudj, hanem törődj bele, hogy hülye vagy, és kész. Úgysem lesz jobb.

süti beállítások módosítása