Eszembe jutott...

2009.06.12. 22:08

Nemrégiben egy komám lakásán ültünk így négyen srácok, és igen magasröptű beszélgetést folytattunk egy láda leértékelt sör felett. Untam a Bond cigarettát, ezért paraszt módjára a másodunokatesóm születésnapjára szánt doboz szivarkát felbontottam, és javasoltam a haveroknak, hogy pöfékeljünk el 1-1 szálat. Erre ő azzal a lendülettel, ahogy kivett egy szálat, már fordult a vitrin felé, és kivett egy üveg Jack Daniel's-t. Ha jól emlékszem 1995-ben palackozták, talán a szülői ház eladása előtti kipakolás során találta nagyjából fél évvel ezelőtt. Mondta, hogy különleges alkalomra tartogatta, de mivel elővettem a doboz szivarkát, meg is teremtettem egy ilyen alkalmat. Na látjátok, ha van valami méregdrága piátok, vagy márkás jóféle szivar, vagy esetleg igendrága, ritka parfüm, használni/fogyasztani kell, mert ha véletlen a közeljövőben halálos ágyatokon fogtok döglődni, akkor bánhatjátok, hogy nem volt elég alkalom használni a szóban forgó terméket, és átkozhatjátok magatokat, hogy melyik rokon fogja megkapni, valamint szebbé tenni vele a saját kis életét. Ki kell sajtolni az életből mindent, amit csak lehet, meg amit csak bírtok. Ilyen ez a rock'n'roll.

Na tehát megbontottuk a Jacket, 2-3 pohárkával el is fogyott, aztán valahogy feljött a téma: miért is piálunk. Egyszer, mikor baszogatós kedvemben voltam vagy egy éve, a  cotcot.hu feminista nyávogós fórumán kifejtettem már ezt, de gondolom nem mindenki olvassa azt a lila-rózsaszín giccses oldalt. 2 éve a tesóm javasolta, hogy menjek el egyszer egy AA(gyk.: Anonym Alkoholisták) csoportba, mert akkoriban volt egy cifra kéthetem. Na, meg is fogadtam a tanácsát, úgy is láttam egy szép prédikációt az egyik kedvenc sorozatomban. Elmentem erre a finom úri helyre. Lepukkant alakok, kiégett, leharcolt nőszemélyek (egész fiatalok is). Végighallgattam vagy fél órán keresztül a sok süketelést, hogy XYZ vagyok, alkoholista, ezért meg azért. Felidegesítettem magam eléggé és rohadt mocsok módon kritizálni támadt kedvem az egész szánalmas bandát. Új arcként persze be kellett mutatkozni. Ezmegaz vagyok, ennyimegannyi idős. Belekezdtem a szövegbe: én nem azért piálok, mert a szülők megnyomorították az életem, meg korlátoztak sokmindenben. Nem azért iszok, mert bánatom van, meg depressziós vagyok, és valami alternatív valósághoz kell menekülnöm valami csodaszer (szesz vagy drog) segítségével. Sőt, nem is az életkedvemet akarom visszahozni az itallal. Szóval baromság az "alkoholba folytom bánatom" idézet is. Nem tettem tönkre a családomat a piával, nem vertem magam adósságba. Azért iszok, mert jó. Szeretem a piát, szeretem lenyelni, akár jó kedvem van akár rossz. Szeretem a rum ízét, a vodkáét, a whiskey-ét, a konyakét. Imádok kellemesen besörözve, elterülve a fotelben filmet nézni. Vagy a bor mámorában mulatni, és szarni rá, hogy milyen lesz a másnap lüktető, undorító valósága. Nem azért iszok, mert a pia milyen kurvajó, meg berúgva gátlástalanabbul tudok csajozni, vagy bulizni, vagy esetleg mert megered a nyelvem, és hirtelen részegen jófej leszek. Józanon is bármikor megcsinálhatom. Sőt, nemegyszer meg is teszem. Ti meg itt csak önmagatoknak meg másoknak magyarázkodtok. Ekkor az ott lévő tag aki a csoportot vezette, leosztott valami hülyeséggel, hogy morálromboló vagyok. Biztos valami kiégett "gyógyult" alkoholista pszichológus lehetett. Ránéztem, villantottam egy 100 dolláros mosolyt, azt megnyugtattam, hogy rendben. Tényleg kicsit túllihegtem a dolgot. Nem akarok én senkit meggyőzni az én elméletemről, mert rátok, alkoholistákra természetesen szükség van, mert erre alapozza a szeszipar a bevételének jópár százalékát. Tehát: legyetek depressziósok, meg hasonlók, vegyétek a piát, nehogy a kereslet hiánya miatt nyomják fel az alkohol árát. Meg se vártam a választ, kiviharzottam a teremből, jól bevágva magam mögött az ajtót. Azóta is szoktam piálni, heti 1 alkalommal be is szoktam rúgni. De ezzel is bizonyítok mások előtt, hogy nem mindig a szeszt kell okolni bizonyos dolgokért, meg nem is megoldás bizonyos dolgokra. A probléma inkább maga az ember, aki a jellemhibái által kilyuggalt lelkiismeretén piával próbálja betömni a lyukat, de az nem megy, mert akármennyit tölt magába, úgy is elfolyik.

Na röviden ennyi.

süti beállítások módosítása